Län

Du måste välja ett län
Kommun (valfritt)
Fritextsök (valfritt)

SALONG MICHEL

Telefon 08 - 550 319 55
Adress Lunagallerian 4
151 72 SÖDERTÄLJE
Hemsida http://www.salongmichel.se

Omdömen

4 st (Positiva omdömen)
2 st (Negativa omdömen)

Klicka på tumme upp eller ner för att ge ditt personliga omdöme om frisören

Recensioner av SALONG MICHEL

Important question

2018-07-15 05:44 Skrivet av: Dovehobby

As you! need something super new? Look at this offer. Only here the choice of young girls for every taste and completely free! They are hardcore slaves, they will and want do anything you command !
http://gov.shortcm.li/kings1#D48

Bra bemötande och trevlig frisör, men sämre om du är missnöjd

2010-11-10 07:44 Skrivet av: Tomas Åberg

Klippte mig hos Salong Michel, kort herrfrisyr (maskin på sidorna och nacke, och kort handklippning upptill. Var nöjd när jag gick där ifrån. När jag kom hem tyckte min fru att det såg ojämnt ut och jag kollade då med en kam och tyckte också att det såg hackigt och ojämnt ut.

För att få en andra bedömning så gick jag till en annan frisör i centrum och bad dom att bara snabbt kolla om det var ojämnt klippt. Denna frisör kollade inte bara snabbt, utan rättade även till ojämnheterna utan kostnad (trots att jag aldrig varit där förut). Förklarade att jag tänkte gå tillbaka till Salong Michel och klaga och att det därför kanske inte var så lyckat att han rättade till felen. Han insisterade dock på att få fixa till frisyren, vilket han också gjorde med beröm godkänt.

Gick sedan till Salong Michel och förklarade att jag var missnöjd och att jag varit hos en annan frisör och fått en andra bedömning av klippningen. Den äldre herren på salongen (står längs till vänster på följande bild http://www.salongmichel.se/kontakt.html) förklarade på knackig svenska att jag omöjligt kan ha varit hos den andra frisören, och att han dessutom skulle fixat frisyren utan kostnad fnös han bara åt. Han påstod att den andra frisören var hans kompis och jag bad honom då att ringa upp honom, men han hade inte ens hans nummer.

I detta läge började jag bli ganska upprörd och det kom då en kvinna (nr 2 från vänster, främre raden om jag minns rätt). Hon ifrågasatte varför jag inte kom till dom direkt och klagade så hade dom gärna rättat till frisyren. Förklarade att det berodde på att jag ville få en andra "oberoende" bedömning och att den frisören tyvärr redan rättat till frisyren. Hon förklarade då att dom inte kunde betala tillbaka några pengar, utan möjligen kunde ge lite rabatt om jag kom och klippte mig snart igen hos dom. Lite rabatt var dock inte aktuellt för mig eftersom jag sällan är i Södertälje, och jag kommer knappast tillbaka efter detta bemötande.

Snacka om olika sätt att behandla kunderna. Den andra frisören fixade frisyren utan kostnad trots att jag aldrig varit där tidigare och trots att jag bara bad om en snabb bedömning. Salong Michel bad inte ens om ursäkt och gav ingen kompensation. I ett serviceyrke borde man vara glad och premiera kunder som kommer tillbaka och berättar att dom är missnöjda, men som sagt ingen kompensation.

Kanske hade jag otur att träffa fel frisör eller så hade hon en otursdag, men hade man inte kunnat rädda upp situationen då? Jag betalade 250 kr för klippningen och om jag hade fått 100 kr tillbaka så hade dom fått en helnöjd kund istället för en oerhört missnöjd kund.

Aldrig mer Salong Michel. Väljer att inte namnge den andra frisören för att inte riskera att recensionen ska uppfattas som "ett krig mellan två salonger". Gissar att det inte finns så jättemånga frisörer i centrum.

/Tomas, tomas_aberg@hotmail.com



Skriv en recension




Positiv
Negativ




CAPTCHA
Skriv tecknen som finns på bilden ovan

Lista efter län »
Lista efter kommun »
Om Sidan »